خراسان رضوی رکورددار حوادث ترافیکی طی هفته گذشته کشف مواد غدایی احتکار شده در کاشمر به ارزش ۴.۵ میلیارد ریال پیگیری دادستانی مشهد در خصوص حادثه غرق‌شدگی در یکی از استخرهای این کلانشهر چطور سطح هورمون شادی خود را افزایش دهیم؟ رژیم غذایی برای کودکان ممنوع؛ بهترین راه برای درمان چاقی کودکان تیمارگاه حیات‌وحش استان خراسان‌رضوی راه‌اندازی می‌شود استخوان کودکان را چگونه تقویت کنیم؟ مصرف بیسکوییت و کلوچه چه تاثیری بر سلامتی کودکان دارد؟ خشم بهاری را کنترل کنید برای حفظ سلامتی روزانه چند عدد تخم مرغ بخوریم؟ زردچوبه چه تاثیری در افزایش طول عمر و جوانی دارد؟ ۴ عارضه مصرف خودسرانه ویتامین دی را بشناسید بیشتر شکایات مردمی از پزشکان در حوزه زیبایی است | عمده اقدامات غیرمجاز در آرایشگاه‌ها و مراکز زیرزمینی پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (٨ اردیبهشت ماه١۴٠٣) | وزش باد و بارش باران در برخی از مناطق استان واژگونی پراید در جاده نیشابور -سبزوار، ۵ مصدوم برجای گذاشت آیا انجام اقدامات زیبایی در دوران بارداری ممنوع است؟ روند کاهشی داوطلبان پسر برای ورود به دانشگاه | کاهش حدود ۳ درصدی داوطلبان پسر در خراسان‌رضوی طی یک سال زمان و مبلغ پرداخت مستمری مددجویان بهزیستی اعلام شد
سرخط خبرها

مرگ دل‌خراش نوجوان مشهدی در فرایند احداث یک ساختمان

  • کد خبر: ۱۹۱۷۱۸
  • ۰۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۴
مرگ دل‌خراش نوجوان مشهدی در فرایند احداث یک ساختمان
کیفرخواست پرونده مرگ پسر ۱۳ ساله در یک ساختمان نیمه کاره صادر شد.

به گزارش شهرآرانیوز دوشنبه دوم مرداد بود که پسر نوجوان احتمالا برای بازیگوشی از خانه‌شان بیرون آمده بود، غافل از اینکه اجل‌معلق میان زمین و آسمان منتظرش است. از چندی قبل یک پروژه ساختمانی چند طبقه در مجاورت محل زندگی این نوجوان آغاز به کار کرده بود و کارگران صبح تا شب در این ساختمان مشغول به کار بودند.

معمولا ساخت‌وساز یا هر کار عمرانی، توجه پسربچه‌ها را به خود جلب می‌کند، همین شد که پسرک به دلایلی نامشخص به سمت ساختمان کشیده شد و همه چیز آبستن وقوع یک حادثه بود. در حالی عقربه‌ها به ساعت ۱۱:۳۰ رسید که ناگهان سقوط بالابر از طبقات بالایی این ساختمان با صدای فریاد دل‌خراشی توأم شد.

با فروکش کردن گرد و خاک مشخص شد که بالابر روی پسرک سقوط کرده و این نوجوان در دم جان باخته است. در روز‌های گذشته پس از گذشت ۹۹ روز که گرد و غبار این حادثه تلخ کاملا فرونشست و تحقیقات ابتدایی به پایان رسید، قاضی صادق صفری، بازپرس جنایی دادسرای عمومی و انقلاب مشهد، برای بررسی میدانی به صحنه بازگشت تا سهم تقصیر‌ها در این حادثه مشخص شود.

مقام قضایی به همراه گروه جنایی در حالی به خیابان وطن‌دوست در ابتدای بولوار حر رفتند که مالک ساختمانی که حادثه در ملک او رخ داده بود نیز در محل حاضر شد.

روایتی از روز حادثه

براساس گفته‌های مالک ساختمان و دیگر کارگرانی که آن روز در محل حضور داشته‌اند، مشخص شد که این پسربچه خانه‌شان در همین محل بوده است و روز حادثه از سر کنجکاوی به سمت ساختمان در حال ساخت رفته است. آن روز یکی از کارگران که مسئولیت چیدن مصالح ساختمانی در بالابر را داشته، سر کارش حاضر نشده است. همین موضوع موجب شده تا کار جابه‌جایی مصالح با اختلال روبه‌رو شود و کارگری که در بالای ساختمان باید مصالح را خالی می‌کرده است، کارش دوبرابر شود.

در این میان، هنگام چیدن آجر وقتی پسرک جلو می‌آید و می‌پرسد که می‌تواند به آن‌ها کمک کند و آجر‌ها را درون بالابر بچیند، این پیشنهاد با استقبال کارگر روبه‌رو می‌شود. کارگر از پسر نوجوان خواسته که پس از چیدن آجر‌ها به او علامت دهد تا بالابر را به بالای ساختمان بکشد. پسرک نیز همین کار را کرده و علامت داده است. اما هنگام بالارفتن مصالح به دلیل نقص فنی ناگهان بالابر به پایین سقوط کرده و روی پسر نوجوان افتاده است.

ممنوعیت به‌کارگیری کودکان

در ادامه قاضی صفری از مالک ساختمان پرسید: «شما نمی‌دانستید به کارگیری کودکان با هر عنوانی ممنوع است؟» که مالک مدعی شد: «من این کودک را به کار نگرفته بودم و این فقط یک حادثه هنگام کار بوده است.» این اظهارات مالک در حالی واکنش مقام قضایی را به همراه داشت که در تشریح حادثه کار بیان کرد: «اگر این حادثه در خیابان رخ داده بود و بالابر در خیابان روی فردی بیفتد، حادثه کار تلقی خواهد شد. اما این بالابر در زمین خالی مجاور ملک شما مستقر شده بود و کارگران شما به‌نوعی این کودک را به کار گرفته بودند.»

مالک ساختمان در نهایت قبول کرد که کودک بدون دریافت وجه مشغول به کار بوده است، اما اینکه او از کودک خواسته باشد که در کارگاه ساختمانی کار کند را قبول نداشت.

مالک مقصر است

قاضی صادق صفری که برای مشخص‌شدن سهم تقصیر به محل رفته بود تا از نزدیک محل وقوع حادثه را بررسی کند که هیچ ناگفته‌ای در این پرونده باقی‌نماند، پس از شنیدن اظهارات کارگران و همچنین مالک ساختمان، به کار خود پایان داد. این در حالی بود که پیش‌تر نیز با حضور کارشناسان در محل و اقدامات و بررسی‌های لازم، مالک، مقصر اصلی این حادثه تلخ معرفی شده بود.

درنهایت بازپرس جنایی، کیفرخواست این پرونده را با قصور صددرصدی مالک صادر کرد و به دادگاه فرستاد تا اقدامات بعدی در این پرونده انجام شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->